dissabte, 9 d’abril del 2011

ACTIVITAT 8: Desenvolupament intel·lectual d'un infant d'entre 0 a 6 anys.

LA INTEL·LIGÈNCIA SENSORIOMOTRIU DE 0-2 ANYS

1-Per a Piaget, el punt de partida del nounat són els reflexos, que constitueixen la base a
 partir de la qual es construeix la seva intel·ligència.


2-Els esquemes reflexos es prolonga en esquemes actius que incorporen objectes nous, en funció de l'experiència.

3- És el moment de les primeres accions anticipatòries, preparen la intel·ligència.

4-L'infant efectua reaccions circulars primàries, que són accions centrades en el seu propi cos en un intent de reproduir uns efectes que inicialment a produït per atzar. No hi ha imitació propiament dita, però si contagi.

5-Les reaccions circulars secundàries prolongen directament les RCP(relació circular primària) i tendeixen a la repetició d'esquemes coneguts aplicats al mon exterior.

6-No hi ha permanència d'objecte, però es comencen a trobar indicis clars de la conduta de buscar i demostrar habilitat per trobar un objecte parcialment amagat.

7-Hi ha una gran diferència entre aquest estadi i els anteriors, la coordinació de dos esquemes en un acte únic amb l'objectiu d'aconseguir un fi no directament accessible al subjecte en un primer moment.

8-Té més interes pels objectes en si i s'acomoda més als objectes.

9-Hi ha una participació activa de l'infant en el seu desenvolupament cognitiu, en el seu coneixement. L'infant hi participa activament a través de les seves reaccions terciàries, accions centrades en el medi que ell repeteix introduint-hi modificacions per experimentar-ne els efectes i comprovar-ne els resultats.

10-La invenció és la reorganització ràpida dels esquemes construïts a les etapes precedents. L'acció directa sobre els objectes per solucionar problemes és substituïda per la invenció, abans era per assaig i error.


LA INTEL·LIGÈNCIA PREOPERATÒRIA DE 2-6 ANYS

1-De les 5 fites a escollir d'aquest apartat, penso que és important l'Egocentrisme,ja que l'infant té que diferenciar el món interior de l'exterior, l'infant està centrat en si mateix i per això te més dificultat.Comença adquirir vocavulari però té dificultat en l'us correcte de possessius.
2-Manifestacions de la funció simbòlica o semiòtica: El joc simbòlic, la imitació diferida (és la imitació sense la presència del model), la imatge mental (és interna i prové d'una imitació interioritzada), el dibuix (el dibuix de l'imitació de la realitat s'inicia generalment al voltant dels 3-4 anys) i el llenguatge (és el nivell maxim de representació.
3-Conceptes primitius: són nocions que l'infant lliga a la utilització de les primeres paraules amb valor representatiu que adquireix, és refereix al concepte particular familiar no al universal del que forma part.
4-Pensament intuïtiu: augmenta la coordinació de les relacions representatives, per la qual el raonament aconsegueix un grau progresiu de reversibilitat.
5-Adquisició d'invariants: Identitats: l'infant des de molt petit capta algunes invariants per poder reconèixer els objectes, però no pot captar la noció de quantitat.
Funcions: L'infant és capaç d'apreciar la relació o influència entre dos fets (una cosa passa perquè depent d'altra).

4 comentaris:

  1. Hola, rosana estic d'acord amb totes les teves explicacions, crec que estan molt ben redactades.
    he de dir que dins de les sensoriomotrius la 4 m'agrada en especial ja que no tenia molt clar el seu significat i ara si gràcies.

    ResponElimina
  2. Hola Rosana m'ha agradat molt les teves explicacions, ja que estan molt bé desenvolupades i has ficat imatges. Penso que esta més bé redactat que el meu.

    ResponElimina
  3. Hola Rosana:
    Molt ben explicat i redactat; curt i entenedor. pel que fa a la elecció de les fites crec que totes són importants i que és molt subjectiu escollir les que ens sembla millor.

    ResponElimina
  4. Hola, que guapo aquest noi del polo blau.
    Rosana esta molt ben explicat, s'enten molt be,
    m'agradat molt.

    ResponElimina